E-mail címünk: info@4x4shop.hu | Telefonszámunk: (+36) 209 536-911
Bejelentkezés
Galéria képek
Ha ezt a szöveget olvassa, akkor valószínűleg az Ön böngészőjében le van tiltva a Javascript, így a tartalom nem tud betöldődni. Kérjük engedélyezze ezt a szolgáltatást.
Friss hírek, akciók

2014. 01. 31.: Tisztelt Látogató, Megrendelő!!

A rendelése leadása előtt kérem, hogy az info@4x4shop.hu e-mail címen az aktuális árakról érdeklődjön.

Köszönettel

4x4shop


Látogatóink száma:
3433
Fórum
Témák | Hozzászólás

Fórum >> Bamako 2011

Sanyi2011.02.08 19:02:30
Kérdéses a 2012-es Budapest-Bamako útvonala
Több afrikai ország is pályázik a befutó helyszínére


2012. Február 8. Bamako.-- Még alig zárult le a 2011-es Budapest-Bamako, de máris három 
afrikai ország pályázik, hogy vendégül láthassa a világ 
legnagyobb amatőr rallyjának befutóját. Bamako mellett, Guniea 
fővárosa Conakry és Bissau-Guinea is versenybe száll a 2012-es 
futam befutójáért.

Annak ellenére, hogy elhangzottak találgatások 
a cél várossal kapcsolatban, ezek egyike sem konkrét igéret. 
“Mindegyik kormány és önkormányzat ajánlatát meg kell 
hallgatnunk és csak ezután hozhatjuk meg a végleges döntést” - 
nyilatkozta a Budapest-Bamako alapítója Szabó Gál András.



A múlt vasárnapi befutó után a mali turisztikai miniszter, Ndiaye 
Bah négyszemközti egyeztetést kért Szabó Gál Andrástól. A 
megbeszélésen elmondta, hogy Malinak minden eddiginél fontosabb, 
hogy az európai kormányok figyelmeztetéseire összeomlott 
turisztikai iparát helyre állítsa. Az újonnan demokratikussá vált 
afrikai országok sorába belépő Guinea és Bissau Guinea pedig 
nemzetközi renoméját szeretné javítani avval, hogy vendégül 
látja a futam indulóit és a nemzetközi sajtót.



Bissau Guinea már hónapok óta aktívan kampányol a befutó 
megszerzésének jogáért. Mind a rajtnál, mind a célnál nagy 
tranzparensen “üzenték” az indulóknak, hogy “találkozunk 2012-
ben Bissauban”. Bissau-Guinea Afrika egyik legkisebb és 
legszegényebb országa. Az elmúlt tíz évben polgárháboruk és 
puccsok váltogatták egymást. 2009 júniusa óta demokratikusan 
választott kormányzat irányítja az országot, de a nemzetközi drog 
kereskedelmben vállalt állítólagos szerepéért így is sok 
bírálat éri a volt portugál gyarmatot.


Több rendszeresen visszatérő versenyző jelezte, hogy Bissau-Guineat 
két okból is preferálnák. A főváros kikötőjéből olcsón lehet 
autót Európába vissza szállítani és az ország partjainál 
elterülő szigetvilág kellemes tengerparti nyaralással 
koronázhatná meg a rallyt.



Az ajánlatokról annyit lehet tudni, hogy egyik sem pénzügyi 
jellegű, inkább a futam engedélyeztetésével, bonyolításával és 
az útvonal biztosításával kapcsolatos teendők ellátásáról 
szólnak. “Hihetetlen méretű bürokráciával és papírmunkával 
kell megbírkóznunk minden évben” - mondta Szabó Gál András. 
“Szeretnénk ha igazi partnerre találnánk a cél 
megszervezésében” - tette hozzá a volt rádiós.

Sanyi2011.01.31 10:34:53
Szenzációs finis

Az eddigi legnagyobb sikerű Budapest-Bamako rally ért véget ma Mali fővárosában. A tavalyi csonka futam után most valóságos népünnepély fogadta a résztvevőket.
Ma délután három órakor a Mali fővárosban hivatalosan is véget ért a hatodik Budapest-Bamako. Minden eddiginél látványosabb befutón afrikai dobosok és táncosok köszöntötték a mezőny tagjait. Mali és nemzetközi tévétársaságok kamera össztüzében zajlott a befutó. Az elsők között érkezett meg a rozsdás kis Polski, amelynek útjához sokan nem fűztek nagy reményt. Hihetetlen, hogy itt vagyunk, de megcsináltuk, mondták önfeledten a Rat Polski csapat tagjai. Nemsokára őket követte a Zastava és a szlovén Renault négyes is.
Versenyzők közül elsőként az Ulrich házaspár futott be, őket követte a többi versenycsapat. Kőváry Barna az utolsó 50 métert gyalog, sprintelve tette meg, hogy a 15 órás szintidőt teljesíteni tudja. A szabályok szerint az autónak nem kell áthaladni a célkapun, elég, ha a csapat egy tagja beér a feladatlappal.
160 induló csapatból mindössze 125-en érkeztek meg Bamakóba. A 40 versenycsapat közül pedig 18-an tudták teljesíteni a szintidőt. A résztvevőket a mali turisztikai miniszter köszöntötte, aki személyesen is megköszönte az országuknak szavazott bizalmat. Mint ismeretes, két héttel ezelőtt több európai kormány arra intette polgárait, hogy ne utazzanak Maliba.
Nem sokkal a befutó után kezdetét vette a szokásos eves bamakói autópiac, ez a nap a mali autókereskedők éves örömünnepe, ilyenkor jóval olcsóbban tudnak jó minőségű terepjárókhoz hozzájutni. Az indulók közül már többen túladtak járművükön, a piac holnap és holnap után is folytatódik.
Este kilenckor záró ceremóniával hivatalosan is véget ér a hatodik Budapest-Bamako.
Az adományok jelentős részét holnap adják át az Afrikai-Magyar Egyesület és a Kádár Sped kamionjából a különböző helyi szervezeteknek.
Eredmények:
Helyezés Rajtszám Csapatnév Összpontszám
1 18 GOGO DB Team 1053
2 15 Drink Team 1025
3 38 Raid Adventure Team 1008
4 23 White Elephant 984
5 6 Vadludak 966
6 1 Safety Car 928
7 12 Duna TV 918
8 26 PROMETEIA 896
9 19 Team Funck 849
10 36 Team Always Sick But Never Dies 844
11 8 Savaria Motorsport Team SE 736
12 29 Norwegian Budapest-Bamako Team 708
13 34 Arro' Architetti 660
14 5 Redda Posta Bamako Team 518
15 7 Vedd Észre 492
16 33 Islanders 453
17 25 Lenke 427
18 32 Solter 3 414
19 35 Team Oljeskiftexpressen 385
20 3 BAmaKŐ 374
21 21 Afroteam 364
22 161 Egerszeg AirCraft 250
23 30 Solter 1 221
24 11 Safari Race 201
25 24 Redeco Team 198
26 28 CCT-Team 196
27 169 MárkASzerviz 162
28 2 Tubi Team 136
29 9 MCG Films Team 111
30 27 Fischer Motorsport 109
31 37 Crazy Boabab 65
32 39 Space Station Plc 13
33 20 Team Hawaii 2
34 16 makezdtemSanyikám -33

Sanyi2011.01.28 08:03:06
Áramszünet, kígyómarás és varacskos disznók
A Nikolo Kobe Nemzeti Parkban tölti az éjszakát a Budapest-Bamako mezőnye
Tambacounda, 2011. január 26. – A szokásos beach party és a nouakchotti pihenőnap után újabb kemény etappal folytatódott a verseny. Reggel 5-kor még koromsötétben indultak dél felé, Szenegál irányába az indulók. Ez volt az első alkalom a futam történetében, hogy Szenegálba lépett a mezőny. A feszült mauritán biztonsági helyzet miatt a szervezők már előre lerövidítették a maurtián tartózkodást.
Hosszú, 140 kilométeres poros földúton kellett eljutni az újonnan épülő diamai hídhoz, amely a Szenegál-folyó fölött köti össze a két országot. Több csapat a szervezői intés ellenére a verseny nem hivatalos határátkelőjéhez, Rosso felé vette az irányt. A folyón való átkompolás után a vámosok nem voltak hajlandók beengedni az 5 évnél idősebb autókat annak ellenére, hogy mindenkinek megvolt a megfelelő engedélye.
A helyiek elmondása szerint többek között a zastavás csapatot is visszaúsztatták Mauritániába. A műszaki gondokkal küzdő adomány mentő is itt tért át Villám Gézával a fedélzetén. “Nem kapta meg a vámhivatal Dakarból a minisztériumi engedélyeket, és tegnap el sem lehetett faxolni, mert áramszünet volt”- mondta a futam alapítója. Arra a kérdésre, hogy mikor lesz áram, a zord vámparancsnok csak annyit válaszolt, ”talán holnap”. A Maliba haladó adomány mentőt kora ellenére beengedték, mert az a Nyugat-Afrikai Gazdasági Közösség egyik felségjele alatt halad.
A versenyzők Maurtánia déli nedves, mocsaras tájain oriásgyíkok és varacskosdisznók közt verték a port. A helyi élővilággal szorosabb kontaktusba csak Pityu A Törpe került, aki több kellemetlen órát is okozott ezzel csapat mentő stábjának. Pityu, aki nemcsak a világ legkisebb embere, de önjelölt kígyóbűvölő és idomár is, egy közel három méter hosszú, be nem azonosított kígyót próbált elkapni a szavannán. A kígyó többször megmarta a 65 centiméter magas cirkuszi artistát. Gyurkó Gábor fényképek, szemtanúk és egy budapesti mérgeskígyó-szakértő segítségével próbálta beazonosítani a veszedelmes hüllőt. Egy helyi gyógyszertárban az összes létező kígyószérumot felvásárolták. “Az itt élő kígyófajok jelentős része mérges. Pityunak 3 a 24-hez volt az esélye, hogy túléli a kalandot” – mondta a Bamakon hatodik éve a mentőcsapatot vezető Gyurkó Gábor. “Értek a kígyókhoz. Ez egy óriás anakonda volt. Lebirkózom én ezt gond nélkül” – mondta a szerencsétlenül járt artista órákkal az eset után. Pityu őrangyalai nagyon figyeltek a kisemberre tegnap. A kígyó mindössze egy termetesebb homoki vipera volt es nem bizonyult halálosnak. Pityu az utolsó helyen tovább folytatja a versenyt.
A nap másik ijedtségét Villám Géza okozta, aki az országút jobb oldalán szabálytanul várakozó Toyota Avensis oldalát kis híján lebontotta. Balról jött egy kamion, jobbról a Toyota várakozott, “jobb döntésnek tartottam a Toyotát megkarcolni, mint az adományként idáig lehozott mentőt totálkárosra törni” – mondta Villám Géza. A betétlapcsere és a rendőrségi jegyzőkönyv-felvétel több mint 3 órát vett el az amúgy is feszes versenynapból. Személyi sérülés nem történt.
Tegnap a Nouakchott-ban vásárolt rossz minőségű üzemanyag rengeget autónak komoly problémát okozott. A sivatagi városban a benzin sajnos a szokásosnál is több homokot is tartalmaz. Profi sivatagi rallyk ezért csak a futam saját üzemanyagát engedélyezik a résztvevőknek, a fapados Dakaron ilyen lehetőség nincs.
Tegnap elbúcsúztak a résztvevők a Szaharától, és füves, fás, bokros szavannai tájakon autóztak tovább. Hihetetlenül szép volt a mai nap – nyilatkozta Badár Sándor, aki már este 10-kor beért a Dakar melletti célba.

Az 565 km-es Nouakchott-Dakar etap a legendás Rózsaszín-tó partján ért véget. Itt a résztvevőknek egy újabb, eddig nem látott kihívással kellett megküzdeni, több száz szuvenírárus rohanta meg a tábort, és „hello my friend, good price” jelmondatokkal molesztálták a résztvevőket kora hajnalig. “Ez rosszabb volt, mint bármilyen terrorveszély” – mondta az angol J.J Lawson. A zaklatás a reggel 6 órás eligazítás során, és azt követően is folytatódott.
A Szahara a Rózsaszín-tó melletti dűnerendszerrel ma végleg elbúcsúzott a Budapest-Bamakotól. „Régi gyerekkori álmom válik valóra, hogy a Rózsaszín-tó partján autózhatok” – mondta az élen álló Turjányi János. A Dakar minden évben itt ért véget 11 km hosszú speciál szakasszal. Ez a tereprally versenyzők egyfajta Mekkája.
Bár a Budapest-Bamako már lélekben búcsút intett a norvég Final Journey csapatnak, de mindenki legnagyobb meglepetésére ma pirkadatkor elegánsan begördült a táborhelyre a Cadillac koporsószállitó jármű. A fiúk mit sem vesztettek eleganciájukból, öltönyben és cilinderben folytatják bizarr útjukat Bamakoig. “Azt hittük, hogy soha nem érjük be a mezőnyt. Hárman felváltva megállás nélkül vezettük Agadirtól, az egyikünk mindig a koporsó helyén aludt hátul az autóban” – mondta Mikal Gule.
A versenyzők foggal-körömmel küzdenek, a 40 versenycsapatból tegnap 26 ért be a célba és adta le a versenylapját. “Az idei évben sokkal kevesebb a lemorzsolódás és sokkal felkészültebbek a versenyzők, mint eddig bármikor” – mondta Dr. Hegedűs Wera versenybíró.
“Úgy gondoltam, hogy a Bamakonak nincs nagy sportértéke, de ezt a nézetemet már 100 %-osan felülbíráltam” – mondta az extrém futamról Kőváry Barna, aki már eddig is jó pár kilót leadott a verseny alatt.
Nem hivatalos eredmények szerint az első 5 helyen nincs változás, az élbolyban a küzdelem továbbra is ádáz.
Ma a csapatoknak több faluban ki kell szállni, és a helyiekkel kell kommunikálni, hogy a navigációs feladatokat teljesíteni tudják. Este a Nikolo Kobe Nemzeti Parkban ér véget az etap. Ma varacskos disznókra és a majomhordákra kell nagyon odafigyelniük a résztvevőknek.

Sanyi2011.01.28 08:02:20
Szenegálban Budapest-Bamako mezőnye
Nincs változás az élbolyban
Szerdán újabb határátkelés várt a hatodik Budapest-Bamako mezőnyére: Mauritániából Szenegálba léptek át a versenyzők. A hosszúra nyúlt nap végén a cél Dakar közelében, a legendás Rózsaszín-tó mellett volt, a mezőny itt töltötte az éjszakát.
A jelenlegi, nem hivatalos eredmények szerint az élbolyban nincs változás, a Turjányi – Nagy duó vezet a Drink Team és a szlovák Raid Adventure Team előtt.
Pityu, a világ legkisebb embere a jelek szerint vonzza a kalandokat: Mauritániában kis híján letartóztatták tiltott fegyverviselésért, most pedig egy kígyó marta meg. Szerencséjére épp ott voltak a verseny orvosai, akik azonnal elsősegélyben részesítették. Pityu a körülményekhez képest jól van.
Jó hír, hogy az Agadirban három váltócserén túlesett hullaszállító folytatni tudta a versenyt. A három norvég mérnök teljes gőzzel eredt a mezőny után, és estére már a szenegáli határ közelében jártak. Ha minden jól megy, ma este már a többi bamakóssal együtt táborozhatnak.
Ma reggel a Rózsaszín-tó mellett egy olyan speciál várt a mezőnyre, amely korábban a Dakar programjában is szerepelt.
Hivatalos eredménylista az esti órákban várható.

Sanyi2011.01.22 17:14:45
Már Nyugat Szaharában a Bamako mezőnye


A csütörtök reggel még eltűntnek vélt 27-es csapat tagjai az osztrák Kurt Fischer és navigátora a nap folyamán jelentkezett a budapesti versenyirodánál. Ahogy a szervezők sejtették, segitséget kértek egy közeli faluban, az Atlasz egyik szurdokában hátrahagyva az autójuk roncsát, és szerencsére személyi sérülést nem szenvedtek. A verseny számukra sajnos véget ért – értesült az OBJEKTÍV Hírügynökség.



A január 20-ai versenynapot egyetlen csapat tudta időben teljesiteni, a 8-as rajtszámú csapat délután 6 órakor már célba ért, de a nap feladatainak jelentős részét igy nem tudták teljesiteni. A csütörtöki nap versenyfeladatai több csapatnak okoztak nehézséget, többen eltévedtek, nagy kerülőkre kényszerültek, ennek köszönhetően sokan csak igen későn érték el az esti táborhelyet. A többiek este 10 és éjfél körül futottak be a volt francia sivatagi erőd, Fort Bou Jerif romjainál.

Pityu a törpe sem járt szerencsével, Mercedeszének olajteknőjét egy vízmosásban sikerült kilyukasztania, igy csak versenytársai segitségének köszönhetően ért be az esti célba. Az autót péntek reggel Guelmim városában hegesztették meg helyi mesterek. Pityu továbbra is az utolsó a versenyben.

A norvég hullaszállító el sem jutott a csütörtöki célig. Az utat végig temetkezési vállalkozónak öltözve megtevő csapat váltója Agadírnál az örök vadász mezőkre távozott. Az éjszakát egy szerelő műhelyben töltötték majd reggel a régi váltótól ünnepélyes keretek között végső búcsút vettek. A rövid, de megható ceremómia után kávét és norvég aprósüteményt szerviroztak a helyi mestereknek.

A pénteki etap egy hosszú összekötő szakasszal kezdődött, 300 km megtétele után a csapatok megérkeztek a politikailag feszült helyzetű Nyugat-Szaharába. Néhány hónappal ezelőtt egy szaharáwi menekülttáborban több marokkói katona és helyi lakos életét vesztette egy összecsapás során. A térségben érzékelhető feszültség kézzel tapintható. A versenyzők sokkal szigorúbb ellenőrzésnek vannak kitéve, mint a korábbi években.

A versenyútvonal az Atlanti óceán partján folytatódott. Ma leginkább a navigáció jelentette a legnagyobb problémát, A csapatok közül senki nem ért be időben a célba és még minden küzdenek a pénteki etappal.

A versenyt a Turjányi János – Nagy Miklós duó vezeti. Mindketten tapasztalt Bamakos veteránok. Nagy 2009-ben első lett, míg Turjányi abban az évben a 4. helyen végzett. Most 471 ponttal vezetnek, megelőzve a JCI Dream Teamet és a szlovák Ulrich házaspárt.

A péntek éjszakát az Atlanti óceán partján Laayoune és Dakhla közti Bojdourban töltötték. A nyugat szaharai kisváros teve hamburgeréről és grillezett tevehús ételeiről híres. Szombaton egy 650 kilométeres etappal folytatódik a Budapest-Bamako egészen a mauritán határig.

Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2011. január 22.

pego2011.01.16 08:18:53
Sorozatos technikai nehézségek a Budapest-Bamako első etapján
1094 kilometeres szakasszal indult az első nap.

Velence. 2010 Január 15. -- A rizikók és veszélyek pénteki kiértékelése után ma reggel minden eddiginél látványosabb és humorosabb hangulatban indult el a fapados Dakar. A versenyzők jelmezes rajttal ünnepelték a kéthetes futam kezdetét. A verseny kategória résztvevői a jelmezekért 2 pontot gyűjthettek be. A leghumorosabb rajt szereplésért járó 300 eurós pénzdíjat a nászutasoknak öltözött csapat nyerte.

A Külügyminisztérium csütörtök esti figyelmeztetésére reagálva Villám Géza a rajtnál elmondta, hogy biztonsági szempontból “sokkal nagyobb veszélyt jelentene a futam eltörlése hiszen a csapatok 70-80 százaléka önállóan is elindulna Bamako felé, mindenféle központi védelem nélkül”.

A csapatoknak ma a rally leghosszabb etapját kell teljesíteni. Az 1094 kilométeres szakasz magyarországi részén gondtalanul haladtak át a csapatok. A határig minden egység különösebb nehézségek nélkül eljutott. Szlovéniában viszont már sorra kezdtek el betegeskedni a “könnyedén sebezhető” járművek. A Zastava nem sokkal az olasz határ után állt le. A Trabantnak elment a generátora és a 143-as Rat Polskin is már alkatrészeket kellett cserélni. A legutúlsó hírek szerint a javításokat mindannnyian elvégezték és haladnak a cél felé.

A 16-os „makezdtemSanyikám” csapat vette szárnyai alá a betegeskedő Trabit. Önfeláldozásukért holnap reggel a genovai eligazításon átvehetik a Nap Szuperhőse Díjat és az avval együtt járó visszapillantóra akasztható műanyag figurát valamint egy zacskó Superman gumicukrot.

A nyomkövetés.hu weboldala szerint este 8-kor a csapatok jelentős része még 3-5 órányi távolságra van a genovai céltól. Holnap egy három napos szupermaratonnal folytatódik a flúgos futam. Az első nap eredményeit vasárnap értékelik a versenybírók.